Vanliga frågor

Hör gärna av dig på [email protected] om du har fler funderingar, vi hjälper dig gärna!


Vilka plagg kan ni laga & ändra?

Vi lagar och ändrar alla typer av kläder. Exempelvis dunjackor, jeans, chinos, stickade tröjor, skjortor, kavajer, klänningar och kjolar.

Har ni någon garanti?

Vi lämnar 6 månaders garanti på den reparationen vi utfört. Garantin omfattar endast själva reparationen/måttanpassningen +1cm närområde, inte eventuella skador som uppstår utanför detta området. Vi förstärker alltid extra yta runt själva skadan för att göra våra lagningar extra slitstarka. Garantin gäller inte om plagget använts/hanterats oaksamt eller om det skadats av sådant som ett nytt motsvarande plagg hade skadats av.

Vilka skräddare är det som utför arbetet? 

Vi har egna anställda skräddare, men jobbar även med underleverantörer. Våra anställda skräddare är försäkrade med Fora-försäkring, och de underleverantörer vi samarbetar med innehar F-skattesedel.

Var finns ni?

Vi håller till på Knivgatan 8 i Malmö, men vår tjänst erbjuder vi över hela Sverige. Beställ hem en påse och fyll den med de kläder du betalat för. Lämna in dem hos ett Postnord-ombud och få tillbaka plagg inom 10 dagar.

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka kläderna?

Via postorder tar det högst 10 dagar från det att vi mottagit ditt plagg till att du har det hos dig igen, lagat och klart!

Hur fungerar det med betalningen?

Vi tar emot betalningar med via antingen Klarna, Swish eller kortbetalning genom Stripe. Kvitto skickas till dig via e-post.  Beställningen aktiveras när vi mottagit dina plagg. Om ni väljer faktura kommer ni få fakturan från Klarna först när vi mottagit din försändelse.

Tillgängliga betalsätt:  

  • Kort - kredit- eller debitkort (Visa, Mastercard, American Express) 
  • Betala Direkt, signeras med Mobilt BankID. 
  • Banköverföring via din internetbank.
  • Faktura 14 dagar (0 SEK i avgift). 
  • Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.
  • Swish

Vilka olika fraktsätt finns det?

1. Repamera-påse: Du kommer få hem ett frimärkessänt brev innehållandes en Repamera-påse inom 5 dagar från dagen du beställt. Frakthandlingen är redan påklistrad på påsen, fyll den bara med de kläder som du beställt lagning på och lämna in hos ett Postnord-ombud.

2. Skriv ut själv: Du får en länk till utskrift av A4-frakthandling i beställningsbekräftelsen. Skriv ut, tejpa på valfri påse, packa och lämna hos Postnord-ombud.

3. Express: Du får direkt en länk till utskrift av A4-fraktsedel i beställningsbekräftelse-mailet. Plaggen hamnar först i kön och är tillbaka hos dig inom 6 dagar från det att vi mottagit försändelsen, istället för utlovade 10. Vi gör vårt yttersta för att det ska gå ännu snabbare.

4. Klädcontainer Malmö: Lägg kläderna i valfri påse tillsammans med en lapp med ditt namn, så kan vi enkelt koppla påsen till din beställning. Knyt ihop påsen och lämna direkt i vår container på Knivgatan 8 i östra Malmö.