Köpvillkor Repamera

Köpvillkor Repamera AB


1. Om Repamera

Företaget har sitt säte i Malmö. Företagets postadress är:
Repamera AB
Knivgatan 8
21228, Malmö

Organisationsnumret är 559097-3912

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Vi har heltidsanställda skräddare som är fullt försäkrade med Fora-försäkring. Om vi samarbetar med underleverantörer säkerställer vi att de innehar F-skattesedel och Fora-försäkring eller motsvarande.


2. Garanti

Du som kund har 6 månaders garanti på de reparationer och måttanpassningar som vi utför. Garantin omfattar endast själva reparationen/måttanpassningen +1cm närområde, inte eventuella skador som uppstår utanför detta området. Vi förstärker alltid extra yta runt själva skadan för att göra våra lagningar extra slitstarka. Garantin gäller inte om plagget använts/hanterats oaksamt eller om det skadats av sådant som ett nytt motsvarande plagg hade skadats av.


3. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen fungerar som ett kvitto och där finner du alla uppgifter om produkter, pris, frakttjänst, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

Efter genomförd beställning har du 14 dagar på dig att nyttja ångerrätten enligt Distansavtalslagen (2005:59). Mer information om ångerrätt under punkt 5.


4. Leverans

Vi har två typer av leverans, leverans av frakthandling och leverans efter utfört arbete.

 4.1. Leverans av frakthandling:

   4.1.1 Fraktsättet "Repamera-påse" skickas som vanligt frimärkesbrev till adressen som angavs vid beställning. Påsen ska vara dig tillhanda inom 5 arbetsdagar från det att vi mottagit beställningen. Kontakta oss snarast om påsen dröjer längre.

   4.1.2 Fraktsättet "Skriv ut & posta själv" innebär att vi mailar dig en länk för utskrift av A4-fraktsedel till den e-post adress som angavs vid beställning. Mailet skickas till dig inom 2 arbetsdagar från det att vi mottagit beställningen. Mailet skickas från [email protected] Om du inte mottagit länk för utskrift inom den utlovade tiden ber vi dig 1. Dubbelkolla skräpposten och 2. Kontakta oss på [email protected]

4.2. Leverans efter utfört arbete

Våra normala leveranstider är 14 dagar från det att vi mottagit försändelsen från dig. Vi aktiverar din order samma dag som vi mottar försändelsen och skickar ett mail till dig med rubriken "Dina plagg är mottagna - Repamera".

Försändelsen skickas tillbaka till dig med Postnord. Paket med max ett plagg (ej ytterplagg) skickar vi vanligtvis som "Postnord Varubrev 1:a klass", direkt till din brevlåda. Om paketet inte får plats i brevlådan hänger Postnord det på dörren. Paket med fler än ett plagg, eller minst ett ytterplagg, skickas med tjänsten "Mypack Collect" som går till det Postnord-ombud som är närmast adressen som angavs vid beställning.

Avisering skickas till det telefonnummer som du angav vid beställningen. Om angivet telefonnummer inte tillhör beställare eller är felaktigt angivet så tar vi inte ansvar för försvunnet paket.
Vår hantering av din beställning räknas som avslutad när försändelsen scannats som avlämnad, efter utfört arbete, hos ombud eller brevlåda. Detta i enighet med § 6 i Konsumentköplagen (1990:932).

5. Priser

Alla priser på www.repamera.se anges i SEK och alla priser är inklusive 12% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Kostnader för olika fraktsätt:

  • Repamera-påse kostar 99kr inkl. 12% moms och innefattar frimärkesbrev till din brevlåda, frakt från ombud till oss och slutligen returfrakt efter utfört arbete tillbaka till dig/ombud.
  • Skriv ut & posta själv kostar 79kr inkl. 12% moms och innefattar frakt från ombud till oss och returfrakt efter utfört arbete tillbaka till dig/ombud.
  • Avtal & samarbete kostar 0kr och får endast användas om du kommit överens med Repamera om detta.


6. Ångerrätt

Vid köp av tjänster på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att vi har tagit emot din beställning i enighet med punkt 3.

 6.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela oss att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected] I ditt meddelande ska ditt namn, e-postadress, ordernumret samt vilka tjänster som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Vi förbehåller oss rätten att debitera 300kr inklusive moms för den kund som väljer att utnyttja fraktsedel trots avbruten order.

 6.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Om försändelsen som är kopplad till ordern har lämnats in hos Postnord-ombud.
  • Om försändelsen har lämnats in till oss direkt och vi har påbörjat hantering av er order.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.


7. Reklamation och klagomål

 7.1 Besiktning:

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle en lagning/måttanpassning ändå vara missad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. En lagning/måttanpassning kommer alltid att synas och för varje plagg gör en unik bedömning för att lagningen både ska bli subtil och slitstark (6 mån garanti). Vi lagar plagg efter det meddelande som du skrivit när du gör beställningen. Vid måttanpassning ändrar vi måtten som du förmedlat till oss, antingen via meddelande eller genom  senaremailkontakt.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart till [email protected] efter att defekten har upptäckts.


 7.2 Reklamationsrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och  där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Specialorder, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.


 7.3 Hur går du tillväga vid reklamation

Eventuella  fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger  ditt namn, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om  vi inte lyckas åtgärda felet återbetalar vi dig för den arbetskostnad  vi debiterat i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning och  återställer plagget till det skick det var innan vi lagade det. Vi står  för frakt tur & retur till Repamera AB vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att  vårt arbete är korrekt utförd i enlighet med gällande  konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från  Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. 


8. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


9.Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


10. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


11.Personuppgifter

Genom att handla hos Repamera AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Repamera AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

 11.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

 11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till  din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress,  telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina  uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att  efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

 11.3 Rättslig grund 

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.

Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

   11.4.1 Betalleverantör 

Vid  genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som  lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.  Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos  betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet  och för att skydda parterna mot bedrägeri. 

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna Checkout & Swish.


   11.4.2 Fraktbolag

För  att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi  dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med  fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.  E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med  fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.


   11.4.3 Nyhetsbrev

Har  du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och  e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla  dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Vi använder GetANewsletter för utskick av nyhetsbrev.


 11.5 Rätten till tillgång 

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.


 11.6 Rätt till rättelse  

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.


 11.7 Rätten att bli glömd 

Du  kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns  få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska  behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis  enligt bokföringslagen).


 11.8 Ansvarig för dataskydd 

Repamera AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.


 11.9 Så skyddar vi dina personuppgifter 

Vi  använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt. 

Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.


12. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi  förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök  på webbplatsen.


13. Tvist och lagval

I  tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

  

14. Konsumenttjänstlagen

Din beställning hos oss omfattas av konsumenttjänstlagen. Vi garanterar att lagningen/måttanpassningen utförs av professionella skräddare. Skräddaren utför tjänsten fackmässigt, vilket innebär det som normalt förväntas av ett proffs.