Vanliga frågor

Vad kan ni laga och ändra?

Vi lagar och ändrar alla typer av kläder. Exempelvis dunjackor, jeans, chinos, stickade tröjor, skjortor, kavajer, klänningar och kjolar.

Var finns ni?

Via postorder kan du enkelt laga dina kläder från hela Sverige. Beställ hem en påse och fyll den med de kläder du betalat för. Lämna in dem hos ett Postnord-ombud och få tillbaka dem hela Inom 14 dagar. Bor du i Malmö/Lund kan du lämna kläderna på vårt kontor, Anckargripsgatan 3, på Minc.

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka kläderna?

Via postorder tar det 14 dagar från det att vi mottagit ditt plagg till att du har det hos dig igen, lagat och klart!

Vilka skräddare är det som utför arbetet?  

Alla skräddare som vi samarbetar med har F-skattsedel. Skrädderierna vi samarbetar med finns i Malmö och vi har provat oss fram för att hitta de skräddarna som håller absolut högst kvalitét.
Har ni någon garanti?

Vi lämnar tre månaders garanti på den reparationen vi utfört. 

Hur fungerar det med betalningen?

Vi tar betalt med Klarna. Kvitto skickas till dig via e-post. 

Tillgängliga betalsätt:  

  • Kort - kredit- eller debitkort (Visa, Mastercard, American Express) 
  • Betala Direkt, signeras med Mobilt BankID. 
  • Banköverföring via din internetbank.
  • Faktura 14 dagar (0 SEK i avgift). 
  • Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.

Kan jag få fri frakt? 

Vi ger fri frakt på alla beställningar som överstiger 1000 kr. 

Hur kontaktar ni mig?

Vi kontaktar dig främst via den e-post du anger till oss. 

Finns det någon gräns för hur mycket man får/behöver lämna in?

Vi tar emot minst ett plagg och det finns ingen maxgräns.

 

Se även våra fullständiga köpvillkor.