E-reparation är det nya gamla

“Postorder, runt om i hela Sverige? Men använder vi verkligen det?”
Jag fattar. Att skicka ner trasiga kläder från Umeå till Malmö för lagning låter lite lustigt. Det tyckte jag också förut. Så för att vi tillsammans ska haja hur det funkar vill jag ställa en fråga till dig:
Har du någonsin köpt något via E-handel? Suttit hemma i soffan och klickat hem de där gardinerna, matkassen eller tröjan som du inte hittat i butik? Repamera fungerar på samma sätt, nästan i alla fall. Vi kallar det för E-reparation.


Faktum är att 7/10 svenskar skulle kunna tänka sig laga kläder via postorder, enligt Repameras marknadsundersökningar med 1100 deltagare. 78% har också trasiga kläder hemma som de vill laga och använda igen. 


Det kan röra sig om allt från de där favoritjeansen som sprack när du dansade lite för hårt på AW:n, till skjortan som behöver sys in efter viktdroppet, eller vinterjackan med svarta hål till fickor för nycklar och lypsyl att försvinna ner i. Vi alla har våra favoritplagg som i princip är ovärderliga. För min del så skulle jag kunna gå över lik för att kunna använda mina innetoffllor for ever, bildligt talat. Men det kan också handla om ett plagg där nypriset är det dubbla av Repameras pris. 


Om jag får lov att skryta så har vi dessutom samarbete med helt fantastiska skräddare här i Malmö. Plagg som upplevts vara bortom all räddning har lagats och återanvänds igen som om de vore sprillans-nya. Jeansen nedan är det trasigaste plagget som vi har lagat, hittills. Och jag menar, kolla bara på resultatet.



*Felpris, Repameras pris för en lagning av jeans/shorts är 229:-.


Så absolut! Varesig det beror på ovärderliga plagg, priset eller skickliga skräddare så använder människor runt om i Sverige vår service via postorder. Till och med ni i Umeå. Skitkul tycker vi!


/Sofie på Repamera


Läs gärna också: 

- Från affärside till betalande kunder inom 20 timmar

- Vi blir tre!