Hör gärna av dig på [email protected] om du har fler funderingar, vi hjälper dig gärna!


Vilka plagg kan ni laga & ändra?

Vi lagar och ändrar alla typer av kläder och textilier. Exempelvis dunjackor, jeans, chinos, stickade tröjor, skjortor, kavajer, klänningar, gardiner, kuddfodral, tält, sneackers, ryggsäckar och axelväskor. 


Finns det någon mall till måttanpassningsskiss?

Ja känner du att det är svårt att lösa fram en skiss själv så finns det en via denna länk som du kan använda.

Där kan du ange alla mått och gärna flera för att få ett så bra resultat som möjligt. Justera och måla gärna dit egna plaggets kännetecken vid behov. 

Ett alternativ är att skicka med ett mallplagg om man har möjlighet.

Har ni någon garanti?

Vi lämnar 6 månaders garanti på den reparationen vi utfört. Garantin omfattar endast själva reparationen/måttanpassningen +1cm närområde, inte eventuella skador som uppstår utanför detta området. Vi förstärker alltid extra yta runt själva skadan för att göra våra lagningar extra slitstarka. Garantin gäller inte om plagget använts/hanterats oaksamt eller om det skadats av sådant som ett nytt motsvarande plagg hade skadats av.

Vilka skräddare är det som utför arbetet? 

Vi har egna anställda skräddare, men jobbar även med underleverantörer. Våra anställda skräddare är försäkrade med Fora-försäkring, och de underleverantörer vi samarbetar med innehar F-skattesedel.

Var finns ni?

Vi håller till på Hamngatan 4 i Malmö, men vår tjänst erbjuder vi över hela Sverige. Beställ hem en påse och fyll den med de kläder du betalat för. Lämna in dem hos ett Postnord-ombud och få tillbaka plaggen inom 14 arbetsdagar efter dem kommit till verkstaden.

Hur lång tid tar det innan jag får tillbaka kläderna?

Via postorder inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt plagg till att du har det hos dig igen, lagat och klart!

Har du bråttom?  Då kan du köpa till express och dina plagg hamnar då först i kön till skräddarna. Är då åter inom 7 arbetsdagar. 

Hur fungerar det med betalningen?

Vi tar emot betalningar med via antingen Klarna, Swish eller kortbetalning genom Stripe. Kvitto skickas till dig via e-post.  Beställningen aktiveras när vi mottagit dina plagg. Om ni väljer faktura kommer ni få fakturan från Klarna först när vi mottagit din försändelse.

Tillgängliga betalsätt:  

  • Kort - kredit- eller debitkort (Visa, Mastercard, American Express) 
  • Betala Direkt, signeras med Mobilt BankID. 
  • Banköverföring via din internetbank.
  • Faktura 14 dagar (0 SEK i avgift). 
  • Delbetala per månad eller betala i slutet av nästkommande månad.
  • Swish

Vilka olika fraktsätt finns det?

1. Repamera-påse: Du kommer få hem ett frimärkessänt brev innehållandes en Repamera-påse inom 5 dagar från dagen du beställt. Frakthandlingen är redan påklistrad på påsen, fyll den bara med de kläder som du beställt lagning på och lämna in hos ett Postnord-ombud. Returnera inom 40 dagar annars hinner fraktsedeln bli gammal och extra avgifter tillkommer.

2. Post med QR-kod: I orderbekräftelsen kommer du att få en länk som leder till ett formulär där du fyller i dina uppgifter och får en QR-kod på e-post. Visa upp QR-koden för ditt närmaste postombud och lämna in ditt paket. Vi ordnar med retur-frakten när plaggen är klara. Detta alternativ passar även bra när du har en påse utan sedel, eller för gammal sedel på hemma.

3. Express: Du får direkt en länk till QR-kod i beställningsbekräftelse-mailet. Plaggen hamnar först i kön när de kommer fram och är tillbaka hos dig inom 7 dagar från det att vi mottagit försändelsen, istället för utlovade 14. Vi gör alltid vårt yttersta för att det ska gå ännu snabbare.

4. Klädcontainer Malmö: Lägg kläderna i valfri påse tillsammans med en lapp med ditt namn, så kan vi enkelt koppla påsen till din beställning. Knyt ihop påsen och lämna direkt i vår container på Knivgatan 8 i östra Malmö.

5. Butik: Du kan välja hämta och lämna i vår verkstadsbutik på Hamngatan 4 i centrala Malmö.